Sunday, April 29, 2012

JAHATNYER anak...



Ibu bapa adalah faktor terbesar dalam menentukan KHAS Anak2 arah.

berikut beberapa tips dari Robert D. Ramsey kita boleh membuat panduan dalam menjadikan kami salah satu KHAS Anak2 tertunggak daripada rakan-rakan ..

selamat mencuba!

1. Mulakan hidup anak anda dengan nama panggilan yang baik - apabila anak-anak kita tidak dipanggil dengan nama nama yang baik, atau bagus, tetapi bagi pulak saya melakukan gelaran buruk, ia akan menyebabkan kanak-kanak untuk menjadi pemalu dan merendah diri. Pulak lebih-lebih lagi jika panggilan pada nama tidak baik saya mak sendri bapa. Ia malu lagi, betul? Dalam Islam, ia sangat digalakkan kita bg nama yang baik untuk KHAS Anak2.

2. Berikan anak anda pelukan setiap hari - ada kajian yang menunjukkan kanak-kanak mengguna pakai setiap hari akan mempunyai kekuatan IQ saya yang lebih besar daripada kanak-kanak yang jarang diguna pakai. Apabila kita memeluknya setiap hari esp seorg ibu, anak-anak kita tahu bahawa kita mengasihi dia. Beliau tahu bahawa kami akan menjadi penyokong kuat. Dia akan sedar bahawa kita sentiasa ada jika dia kurang berjaya. Emosi dia dijaga.

 3. Lihatlah kasih sayang anak anda pandangan - pandangan ini akan membuatkan anak anda lebih yakin apabila berhadapan dengan persekitaran. Sesungguhnya ia adalah masa yang marah, tetapi kita perlu bagi muka marah takut sehingga saya menutup kawan-kawan dengan kami secara langsung. Posted budak.Namanya walaupun anakku ...

4. Memberi pengukuhan setiap kali anak anda lakukan adalah betul - Beri pujian, lengan, ciuman, hadiah, atau sekurang-kurangnya senyuman untuk semua baik ia. Apabila setiap kali kami menghargai dia, dia akan fikir saya melakukannya sekali lagi dan membuat semua yang lebih baik. Motivasi nama la ...

 5. Jangan mengharapkan anak anda untuk melakukan kebaikan yang berterusan tidak matang - anak tunggal mereka berkembang. Perkembangan mereka buatkan mereka ingin mengalami segala-galanya, termasuk melakukan kesilapan. Mereka akan belajar lebih banyak dari kesilapan yang mereka buat.

 6. Apabila anda berhadapan dengan masalah kerja dan keluarga, pilihlah keluarga - Jika anda mempunyai sebarang masalah marilah kita menyelesaikan masalah keluarga sebelumnya. Kerana, saya akan lebih aman jika takde masalah keluarga. KHAS Anak2 perlu diberi keutamaan kerana mereka masih membesar dan proses ini akan terus dan saya akan kembali jadi sila tidak menajiskan individualiti mereka dengan mementingkan diri kita.

 7. Membesarkan dan mendidik anak-anak, adakah anda / anda mengadu - aduan akan membuat anak-anak merasakan bahawa mereka memuatkan. Ini akan membawa mereka jauh dari kami. Jika kita tidak mahu sunyi di hari tua, janganlah sunyikan mereka pada usia muda mereka.

8. Mendengar cerita anak anda - cerita tidak akan mendapatkan anda didengar sekali lagi dalam masa terdekat. Menunggu giliran anda untuk bercakap. Ini akan mengajar anak anda tentang giliran untuk bercakap. Merawat kanak-kanak benar-benar menikmati bercakap. Abang saya adalah dalam kategori kanak-kanak lelaki, melayan sekali-sekala apabila dia bercakap perasaan lucu mcm. Saya penah bertemu dengan kawan baru anak saya umur 3 yrs tetapi tidak buruk mulut, rasa Posted je logik tetapi tidak menyeronokkan. Ala, mcm budak Aznil mungkin akan bertanya, Tiger Woods datang dari mana, ... budak pastu mula menjawab Zoo ... kita sendiri, ini adalah satu hiburan yang takleh dibeli di tempat lain.


9. Tenangkan anak anda setiap kali mereka memerlukannya - mereka akan masa2nya berputus asa. Buat beberapa ketika mungkin ditekan antara dua jari di bertentangan dengan kawan-kawan. Saya mempunyai masa mungkin dia jiran tercederakan. Jadi, kami membantu yang terbaik supaya mereka tidak rasa sendirian dalam menyelesaikan masalah bagi kami tetapi saya mungkin bg masalah kecik mega yang ditekan di antara dua jari.

10. Tunjukkan kepada anak anda bagaimana untuk menenangkan diri anda. Mereka akan menirunya. Posted panik kita sendiri apabila terdapat menimpa.Jgn kita menunjukkan bahawa kita amat sedih. Menjadi dingin! Setiap masalah adalah bahawa Tuhan telah ditakdirkan untuk kita ada penyelesaian. Jadi, Posted gabra2.

11. Membuat beberapa persiapan untuk meraikan kanak-kanak hari jadi. Menyediakan hadiah harijadi yang unik walaupun harga yang rendah. Keunikan akan membuatkan anak anda belajar menghargai. KHAS Anak2 saya menghargai dtg alam sekitar akan belajar menghargai orang lain.

12. Mereka mungkin memerlukan kita mengajar mereka lebih daripada sekali dalam seorang budak setgh kene ade masa pengajaran byk, bagaimanapun, beliau memahami. Posted Anmum Wardina .. Saya mempunyai tiada iklan menunjukkan kanak-kanak masa byk baru dia faham. Anak saya sendiri dalam pertunjukan hari ntah berapa kali dia memberitahu saya mata saya, dia berkata, mata, telinga memberitahu menunjukkan saya panggil linear. Posted sbb marah marah jika ia akan menghentikan proses pembelajaran.

13. Meluangkan masa bersama anak anda di luar tangan kanak-kanak rumah-ditahan apabila anda berjalan dengan mereka. Mereka tentu akan merasa kepentingan kehadiran mereka dalam kehidupan anda suami dan isteri. Apabila saya membaca saya, saya rasa saya tidak salah ia selalu membawa KHAS Anak2 tangan walaupun di rumah. Apabila saya meminta dia untuk bangun je, Lent tangan saya. Walaupun saya boleh mencampurkan kedapur susu yang ditekan di antara dua jari. Jika di luar saya sah2 Posted sbb memegang jenis perut saya takut kanak-kanak serat tengah hari terlari jalan ke ...

14. Dengarlah mimpi ngeri anak-anak anda. mimpi yang sangat sebenar di dunia mereka - menjadi pendengar setia mereka. Jika pasangan kita walaupun bermimpi mengapa kita dengar. Hape terbaik dengar cerita dari mimpi. Skrip drama yang diposkan, tetapi takde, takde pengarah, dan takde siaran ulang tayang.

15. Menghargai permainan kegemaran anak anda. Mereka juga dalam masa yang sama akan menghargai barang-barang kegemaran anda. Elakkan daripada membuang perkara kegemaran mereka walaupun ia telah rosak. Minta kebenaran mereka sebelum berbuat demikian.

16. Jangan biarkan anak-anak anda tidur tanpa ciuman malam yang baik, membiasakan diri untuk mengajar dia salam kita sebelum tidur. Ibu mencium dahinya ditekan di antara dua jari esp .. Posted cerita omputeh sentiasa hak yang dia gi bilik tidur anak n balut ditekan antara dua jari.

17. Menerima bahawa kadang-kadang anda tidak merupakan ibu bapa yang sempurna. Ini akan mengurangkan tekanan keibubapaan. Berkata kanak-kanak miskin mempunyai masa .. Saya garangla saya sbnrnya beliau mengkritik so, ubahla. Jangan terlalu kesempurnaan dalam KHAS Anak2. nnt rendah diri mereka.


18. Jangan selalu membawa bebanan kerja pejabat ke rumah. Anak-anak akan belajar bahawa kerja pejabat selalunya lebih penting daripada keluarga.Dan mereka akan berasa kurang cinta dan kasih sayang apabila kita menghadapi sesuatu yang lain. Jika KHAS Anak2 sekolah saya, untuk membantu mereka mendapatkan digunakan untuk menyiapkan kerja rumah, atau bg kita sendiri setiap hari latihan dan perati peralihan dia belajar dari satu topik ke topik. Bantu dia belajar lebih dari guru saya dia mengajar.

19. Kanak-kanak menangis untuk melegakan keresahan mereka, tetapi kadang-kadang hanya untuk kesan bunyi sahaja - Dengar kepada mereka, bagaimanapun, dua puluh tahun dari sekarang anda juga akan menangis apabila rumah mula berasa kesunyian. Anak-anak anda mula sibuk mendengar anak-anak mereka menangis .. seram sendiri.Hoo. tetapi mendapat. Membuat sesuatu yang mereka tidak jauh dari kami. Saya berharap kita tidak tenang pada hari ibu bapa kita.

20. Kanak-kanak juga mempunyai perasaan seperti anda - menghargai perasaan mereka supaya mereka juga menghargai dan memahami bagaimana kita merasa Apa pun, saya berharap semua bacaan saya akan mendapat manfaat. Sama2 la KHAS Anak2 kita berdoa bahawa mata penyejuk dalam kehidupan dan hati kita sebagai penenang di dunia dan akhirat kemudian ke.

No comments:

Post a Comment